ITINERARIS D’APRENENTATGE (2n TRIMESTRE)

Durant aquest trimestre, els diferents cursos de l’escola ens hem seguit endinsant en el treball cooperatiu a partir de diferents activitats i itineraris d’aprenentatge.

A Infantil, hem estat treballant de maneres diferents en funció del curs; a P3 ens hem iniciat amb les parelles SUMMEM, amb les que estem aprenent ajudar-nos les unes a les altres. A P4 hem fet el nostre primer itinerari: I jo, qui sóc? Hem descobert qui som, d’on venim, com som, diferents tipus de famílies, per què se celebra el nostre aniversari?, Què necessitem per celebrar una festa d’aniversari? I a P5 hem descobert com els dinosaures van aparèixer i es van extingir. A més, hem pogut ajudar a una paleontòloga a investigar què tenim en comú els dinosaures amb les persones tot fent activitats vivencials.

A Cicle Inicial hem fet l’itinerari “Per què els peixos no s’ofeguen?”. Hem après les característiques i moltes curiositats sobre aquest animal, i ens hem conscienciat sobre la importància de tenir cura dels mars i rius perquè puguin viure-hi bé. Per finalitzar l’itinerari, hem proposat una activitat de conscienciació sobre la contaminació per tota l’escola. A partir d’aquesta feina, ara hem començat un nou itinerari d’aprenentatge i servei, amb el que estem aprenent i ajudant a Greenpeace per tal de contribuir a la conservació dels animals en perill d’extinció.

A Cicle Mitjà hem fet un itinerari anomenat “Què passaria si no tinguéssim ajuntament a la ciutat?”. Hem pogut fer una videotrucada amb la regidora d’esports del districte de Ciutat Vella i ens hem trobat amb la regidora d’atenció ciutadana de Nou Barris per fer-li preguntes i convertir-nos en experts del tema. També hem anat a recollir informació a la biblioteca i hem descobert com funciona aquest i altres serveis que estan a disposició de les persones de la ciutat. En definitiva, necessitem tenir un ajuntament perquè la ciutat funcioni i estigui ben organitzada.

A Cicle Superior hem fet un primer Itinerari per saber com és que trobem plàstics al nostre cos, i un altre per conèixer a partir de l’expedició del Perseverance a Mart, com està organitzada la Terra amb els seus continents i països. 

A 1r i 2n d’ESO estem treballant la nutrició i l’energia que obtenim a través dels aliments. Aviat farem un experiment en el qual encendrem una bombeta utilitzant l’energia que es desprèn d’una patata! 

A 3r d’ESO estem investigant com funciona el món de la ràdio i començant a crear el guió del nostre programa de ràdio. L’enregistrarem i penjarem al web de l’escola quan el tinguem llest, així que esperem que us agradi.

A 4t d’ESO ens agafeu assajant i preparant decorats, ja que estem fent un itinerari de teatre. A finals de mes estrenem l’obra. Esteu tots i totes convidades a veure l’obra que penjarem al web de l’escola.

2021-03-19T17:18:17+00:00 Escola|