El nostre objectiu
La finalitat del nostre centre és contribuir al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu del nostre alumnat, proporcionant-los un clima i un entorn de confiança on es sentin acollits i amb expectatives d’aprendre, sempre en col·laboració amb les seves famílies.
Com ho fem?
El dia a dia a Infantil
Adaptació progressiva i adaptada a cada infant
2 educadores a l’aula; tutora i TEI.
Desenvolupament de l’autonomia a través d’hàbits i rutines
Materials didàctics propis, adaptats a les necessitas de l’alumnat.
Treball amb material manipulatiu; objectes naturals i de l’entorn.
Experimentació lliure amb equips internivell.
Treball per racons creatius i d’aprenentatge.
Joc simbòlic.
Taula de llums.
Primer contacte amb la robòtica.
Oral english.
Llenguatge musical.
Educació emocional pel desenvolupament global de l’infant.
Aula i materials per desenvolupar la psicomotricitat.
Iniciació al treball cooperatiu a través d’Itineraris d’aprenentatge.
Matemàtiques manipulatives.
Iniciació de la lectoescriptura.
Sortides de dia, excursions i colònies d’una nit.
Participació activa de les famílies: protagonista de la setmana, maleta i bossa viatgera, tallers compartits i actes i festivitats d’escola.
Comunicació família escola mitjançant agenda, mail setmanal de la tutora amb els aspectes rellevants de la setmana, i contacte diari a les sortides.
Espai migdia dins la mateixa aula; educadora de referència per cada grup, aula de migdiada.
Acollida matina i activitats extraescolars.
DOE; Departament d’orientació psicopedagògica propi d’escola.
Els nostres espais: Instal·lacions
Qui Som?
Les Mestres
PROJECTE EDUCATIU D’ESCOLA
Estil metodològic
L’Estil metodològic és el marc on es descriuen les actituds i habiliats que treballem prioritàriament amb l’alumnat, el perfil del professorat que ha d’acompanyar el procés d’aprenentage, i les condicions que s’han de donar a l’escola.
Projecte per la Interdisciplinarietat a l’Aula
SUMMEM és un projecte pedagògic que ens permet, des de la coherència amb la nostra Missió i Valors, continuar donant respostes educatives reals als reptes que hauran de viure els infants i joves, en una societat en canvi constant. A SUMMEM el defineix: aprenentatge interdisciplinari i contextualitzat, aprenentatge per competències (actituds i habilitats) i aprenentatge cooperatiu.
EDUCACIÓ de la Dimensió Emocional, Social i Interior
Des de la realitat diària de l’aula, treballem les Dimensions Interior, Emocional i Social de la persona, per tal de:
- Donar-los eines que els permetin enfrontar-se amb serenitat als problemes que els sorgeixin al llarg de la vida.
- Comprendre més a fons la realitat que els envolta i apropar-los als altres des del compromís per un món millor.
- Ser conscients del propi cos i les emocions.
- Crear un clima més relaxat i serè a l’aula i a l’escola.
Cultura religiosa per a tothom
A partir de cicle Inicial de Primària i al llarg de tota l’escolaritat treballem amb l’alumnat el fet religiós des d’una perspectiva informativa i formativa, no catequètica, presentant no només les dades del fet religiós sinó també la seva profunda significació antropològica i el seu gran valor humanitzador. Creiem que el multi culturalisme i el pluralisme religiós en la nostra societat demana un plantejament obert i integrador sense deixar de fer incidència en la tradició judeocristiana que ha modelat el nostre context.