Els més petits. Infantil 2021-01-21T14:05:44+00:00

El nostre objectiu

La finalitat del nostre centre és contribuir al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu del nostre alumnat, proporcionant-los un clima i un entorn de confiança on es sentin acollits i amb expectatives d’aprendre, sempre en col·laboració amb les seves famílies.

Com ho fem?

El dia a dia a Infantil

• Adaptació progressiva i adaptada a cada infant

• 2 educadores a l’aula; tutora i TEI.

• Desenvolupament de l’autonomia a través d’hàbits i rutines

• Materials didàctics propis, adaptats a les necessitas de l’alumnat.

• Treball amb material manipulatiu; objectes naturals i de l’entorn.

• Experimentació lliure amb equips internivell.

• Treball per racons creatius i d’aprenentatge.

• Joc simbòlic.

• Taula de llums.

• Primer contacte amb la robòtica.

• Oral english.

• Llenguatge musical.

• Educació emocional pel desenvolupament global de l’infant.

• Aula i materials per desenvolupar la psicomotricitat.

• Iniciació al treball cooperatiu a través d’Itineraris d’aprenentatge.

• Matemàtiques manipulatives.

• Iniciació de la lectoescriptura.

• Sortides de dia, excursions i colònies d’una nit.

• Participació activa de les famílies: protagonista de la setmana, maleta i bossa viatgera, tallers compartits i actes i festivitats d’escola.

• Comunicació família escola mitjançant agenda, mail setmanal de la tutora amb els aspectes rellevants de la setmana, i contacte diari a les sortides.

• Espai migdia dins la mateixa aula; educadora de referència per cada grup, aula de migdiada.

• Acollida matina i activitats extraescolars.

• DOE; Departament d’orientació psicopedagògica propi d’escola.

Els nostres espais: Instal·lacions

Qui Som?

Les Mestres

PROJECTE EDUCATIU D’ESCOLA

Estil metodològic

L’Estil metodològic és el marc on es descriuen les actituds i habiliats que treballem prioritàriament amb l’alumnat, el perfil del professorat que ha d’acompanyar el procés d’aprenentage, i les condicions que s’han de donar a l’escola.

Projecte per la Interdisciplinarietat a l’Aula

SUMMEM és un projecte pedagògic que ens permet, des de la coherència amb la nostra Missió i Valors, continuar donant respostes educatives reals als reptes que hauran de viure els infants i joves, en una societat en canvi constant. A SUMMEM el defineix: aprenentatge interdisciplinari i contextualitzat, aprenentatge per competències (actituds i habilitats) i aprenentatge cooperatiu.

EDUCACIÓ de la Dimensió Emocional, Social i Interior

Des de la realitat diària de l’aula, treballem les Dimensions Interior, Emocional i Social de la persona, per tal de:

• Donar-los eines que els permetin enfrontar-se amb serenitat als problemes que els sorgeixin al llarg de la vida.
  • Comprendre més a fons la realitat que els envolta i apropar-los als altres des del compromís per un món millor.
  • Ser conscients del propi cos i les emocions.
  • Crear un clima més relaxat i serè a l’aula i a l’escola.

Cultura religiosa per a tothom

A partir de cicle Inicial de Primària i al llarg de tota l’escolaritat treballem amb l’alumnat el fet religiós des d’una perspectiva informativa i formativa, no catequètica, presentant no només les dades del fet religiós sinó també la seva profunda significació antropològica i el seu gran valor humanitzador. Creiem que el multi culturalisme i el pluralisme religiós en la nostra societat demana un plantejament obert i integrador sense deixar de fer incidència en la tradició judeocristiana que ha modelat el nostre context.