BUTLLETÍ OCTUBRE 2022 INFANTIL

El joc simbòlic a Educació Infantil
El Joc simbòlic és el tipus de joc que predomina en aquesta edat, aportant vivències significatives mentre recreen i ideen situacions quotidianes que ajuden a comprendre i a interioritzar rols, relacions socials i familiars.
Amb aquest joc obtenim un aprenentatge que pretén afavorir el desenvolupament global de l’infant, al mateix temps que es treballa la interacció amb els altres infants i una relació amb els objectes i espais que són utilitzats en funció de la simbologia que aporten els nens i nenes en el joc i en la representació dels rols.
Des de l’escola oferim diferents materials per poder treballar aquest simbolisme partint de propostes els motiven. Aquí en teniu una petita representació de les propostes d’aquest primer trimestre.

Sortida al mercat de Montserrat.
Els Patufets i Patufetes, les Caputxetes Vermelles i les Cabretes hem fet la nostra primera sortida del curs. Quina emoció!
Hem anat a descobrir el Mercat de la Guineueta, ja que en arribar la tardor hem vist que hi ha molts fruits d’aquesta estació que volem conèixer i investigant, investigant… hem descobert que els podem trobar tots a un mercat!
En arribar al mercat, hem anat buscant per les diferents paradetes fruits i fruites de la tardor i, finalment I3 ha comprat magranes i raïm. I4 mandarines, xirimoies i figues. I5 moniatos i caquis.
Tot això ho hem pogut compartir plegades les 3 classes i hem fet un tast de totes les fruites al pati.
Per sort les mestres ho tenien tot pelat i ben preparat i hem pogut gaudir de totes les fruites!
Estava tot boníssim!!

Casetes de fusta; la rebuda a l’escola.
Cada dia arribem a l’escola i el primer que fem, un cop ja ens hem situat, és saber qui ha vingut i qui no!
Aquest any estrenem una nova manera de fer-ho que ens està encantant. Tenim una caseta de fusta preciosa, a l’entrada de cada aula, que representa l’escola i casa.
Cada criatura, en arribar, busca el seu nom o foto (depenent de l’edat, ja que els nens i nens d’I3 encara estan en el procés de reconèixer el seu nom escrit) i el posen dins l’escola. Mentre va passant tot això els nens i nenes van fent l’arribada tranquil·la a l’aula; deixant la motxilla, posant-se la bata, preparant l’aigua… les rutines d’inici del dia.
Un cop fem la rotllana els encarregats/des obren la teulada de l’escola i van identificant els noms dels seus companys/es per saber si han vingut a l’escola o no. Amb tot aquest procés, treballem moltes coses; el comptatge, el reconeixement del nom, el sentit de pertinença del grup… Petits detalls que ens ensenyen molt!