BUTLLETÍ NOVEMBRE 2022 CM PRIMÀRIA

IA: Les olors!

Al llarg d’aquest trimestre hem estat treballat l’itinerari d’aprenentatge de les olors. Per iniciar-lo, cicle mitjà va rebre una carta de part de l’equip directiu demanat l’ajuda de tots els nens i nenes d’aquest cicle per solucionar un problema de mala olor en alguns espais de l’escola.

Així doncs, vam començar a estudiar quines característiques té l’aire com la temperatura o els tipus. Al llarg de tot l’itinerari hem realitzat molts tipus d’experiments, com per exemple, un experiment a través del cos per entendre com funciona l’aire o un altre molt diferent de tapar-nos els ulls i provar diferents tipus de menjars i olorar diferents bossetes amb olors diverses amb l’objectiu d’endevinar què era.

Gràcies a tots els experiments que vam realitzar, ara ja sabem què son les olors. Així doncs, ja podem ajudar a l’equip directiu a resoldre el problema de les olors i per aquest motiu crearem un ambientador natural. Aquests ambientadors naturals es repartiran per tota l’escola i pels espais compartits. Els diferents equips SUMMEM passarem a les diferents classes per explicar com hem creat aquest ambientador natural i el regalarem amb molta il·lusió!

Parc de la Guineueta: Dinàmiques de cohesió!

El dijous 10 de novembre vam anar al Parc de la Guineueta amb tots els nens i nenes de tercer i quart de Primària. Durant tot el matí vam realitzar diferents dinàmiques de cohesió. Inicialment, ens vam separar per cursos i vam fer quatre dinàmiques diferents com per exemple, ordenar-se segons el criteri donat per la professora ja sigui per alçada o per edats. Els nens i nenes hauran de seguir les indicacions sense poder parlar. Una altra dinàmica que vam dur a terme va ser agafar-nos de les mans i fer un nus de manera que vam quedar embolicats i havíem de desfer-nos sense deixar-nos anar de les mans.

Quan ja haviem fet les quatre dinàmiques per classes ens vam ajuntar tot cicle mitjà. Vam barrejar-nos i vam jugar al joc del mocador fent diferents variacions. Va ser un dia compartit entre tots i totes, on vam gaudir i riure totes juntes a més de seguir treballant la cohesió i convivència del cicle.

Els valors de Sant Josep de Calassanç

El dia 27 de novembre celebrem Sant Josep de Calassanç patró de totes les Escoles Pies. Durant aquest mes repassem qui és Sant Josep i realitzem diferents activitats. Aquestes activitats giren al voltant de treballar els valors. Les activitats que hem desenvolupat son uns mots encreuats amb noms de diferents valors. Una altra activitat va ser veure un vídeo de la vida de Sant Josep de Calassanç que ens va permetre conèixer una mica més la seva vida.

2022-11-30T13:31:20+00:00 CM Primària|