BUTLLETÍ FEBRER 2023 CI PRIMÀRIA

Innovamat tauletes
Aquest any, com ja sabeu, estem treballant les Matemàtiques amb Innovamat. Un dia a la setmana aprofitem per posar en pràctica tot el que hem estat treballant a través dels jocs de la seva aplicació. Cadascú de nosaltres té un codi d’accés on anem aconseguint cases per la nostra ciutat a mesura que avancem. Es tracta d’una activitat que ens agrada molt perquè jugant, repassem, entre altres aspectes, la resta, la suma, el comptatge i la descomposició de nombres.
Ens ho passem d’allò més bé!

Visitem l’Aquàrium
Durant aquest trimestre, els nens i nens de Cicle Inicial hem estat fent un Itinerari d’Aprenentatge sobre els peixos i el mar. Hem conegut com són els peixos per fora i per dins, quines són les diferències i semblances entre peixos i els éssers humans, i també hem reflexionat sobre la contaminació, sobretot la del mar, i com aquesta afecta la salut dels peixos i a la nostra.
Per concloure aquest itinerari, hem fet una visita a l’Aquàrium de Barcelona, on hem conegut diferents espècies de peixos i hem fet un taller on hem après un munt de coses. Ha estat una gran experiència!

Rutines d’aula i càrrecs. Com ens organitzem?
Durant aquest curs estem treballant la responsabilitat i l’autonomia des de l’aula. Per aquest motiu durant tot el curs anem desenvolupant diferents càrrecs que ens permeten treballar aquests aspectes. Alguns dels càrrecs que tenim a Cicle Inicial són: el delegat/da, subdelegat/da, l’ecocàrrec, el repartidor/a de material, endreçar biblioteca, jardiner, endreçar joguines, cuidar els peixos, posar la data a la pissarra, etc… Amb tots aquests càrrecs, no només guanyem autonomia, sinó que també ajudem a fer que el funcionament de les classes sigui molt millor, entre tots i totes aconseguim que tot vagi ben rodat.