BUTLLETÍ DESEMBRE 2021 SC SECUNDÀRIA

 

El videoclip i l’espiritualitat

Durant els mesos de novembre i desembre l’alumnat de 3r d’ESO hem treballat l’anàlisi d’un videoclip.
De manera individual, hem escollit un videoclip i l’hem analitzat des de diferents perspectives: artística, audiovisual i creativa. Hem separat la música de les imatges per esbrinar quina relació hi establia cada artista.


Com a producte final hem elaborat un text analitzant tots aquests aspectes i, seguidament, l’hem publicat al nostre espai web, procurant doncs tenir una altra via d’aprenentatge (tecnològica-digital) a banda de l’artística musical.

Amb l’alumnat de 4t d’ESO hem treballat al voltant del concepte d’espiritualitat. Hem definit el mot, n’hem vist les seves aplicacions i per acabar hem preparat una sessió per posar en pràctica alguns dels espais/dinàmiques/exercicis en què podem treballar l’espiritualitat.

A partir de quatre grups de treball hem repartit diverses metodologies per tal que cada grup prepari una sessió pràctica per a la resta de grups. Algunes de les pràctiques van des de la contemplació, la meditació guiada o el ioga.

D’aquesta manera, connectem la teoria i la pràctica per poder concebre millor aquest concepte tan místic.


 

La diversitat sexual de les persones | Taller sobre sexualitat


Hem rebut la visita dels educadors de carrer (la Clàudia i l’Oliver) els quals, juntament amb una psicòloga sexual, ens han acompanyat per consolidar alguns conceptes relacionats amb la nostra sexualitat.

D’entrada, hem vist diversos vídeos que parlaven de la diversitat sexual i de les diferents maneres que tenim de compartir els plaers, més enllà de relacions coitals o basades en la reproducció.

Després, hem parlat dels estereotips que hi ha al porno més popular. Hem pogut veure que les relacions que generalment s’hi reprodueixen s’allunyen molt de la realitat sexual de les persones i de com succeeixen a la vida real.

Per últim, hem recordat (i vist per primer cop!) diferents mètodes anticonceptius.

 

La nostra identitat amb peces de Lego


Aprofitant que aquest any el lema de l’escola parla de la construcció de la nostra identitat com un procés que fem a poc a poc (com el que passa quan construïm figures de Lego), hem estat proposant espais per compartir els nostres sentiments i emocions.

Durant una estona hem sortit de l’aula i hem oblidat els deures i els exàmens i hem procurat centrar-nos en nosaltres mateixos i mateixes. A partir de l’escolta activa i de compartir allò que cadascú vulgui, hem dit quina era l’emoció que ens venia al cap quan pensàvem en la nostra classe. Un cop decidits i decidides, es tractava d’agafar la peça de Lego del color que correspongués a l’emoció escollida. I deixant-la davant d’on sèiem, hem pogut observar quines eren les emocions majoritàries i parlar-ne al respecte.

Com a societat li donem un gran valor a l’autoconeixement de les nostres emocions, encara que sovint no destinem massa temps i espai a treballar-ho. Per això, creiem que és important que l’alumnat gaudim d’una estona per expressar-nos, compartir i ajudar-nos.

FOTOS
2022-01-14T12:29:57+00:00 SC SECUNDÀRIA|