BUTLLETÍ DESEMBRE 2021 CI PRIMÀRIA

A matemàtiques, treballem la desena

Durant el desembre, els nens i nenes de cicle inicial ens hem estat fent feina de valent amb les matemàtiques.

A primer, ja hem conegut la desena, hem estat treballant de diferents maneres per entendre el seu concepte i representant els números de la família del 10 amb material que trobem al nostre voltant, com els taps de retoladors o fent paquets d’escuradents. Aquest treball ens ha ajudat a entendre millor el nostre sistema de numeració i aprendre alguna cosa més que el comptatge, hem après a agrupar elements i crear desenes, i ara ja som capaços de relacionar representacions físiques dels nombres amb com s’escriuen i es diuen.

A segon, hem estat treballant la mesura i també hem fet feina al voltant de la desena, però en aquest cas, ha estat un repàs i aprofundiment per ara començar a introduir nous conceptes de matemàtiques amb una base ben consolidada, estem a punt de conèixer la centena!

Anem al teatre

Els nens i nenes de Cicle Inicial, hem anat al Teatre Tantarantana a veure l’obra “Pastorets, cap a Betlem!”. Allà, hem gaudit d’una representació teatral i hem posat en pràctica quines són les actituds que hem de tenir dins d’un teatre, mantenint tota l’estona una actitud de curiositat i respecte.

A més, hem cantat i ballat cançons nadalenques, que ens han ajudat a posar-nos a punt de cara a les vacances que venen. Hem gaudit moltíssim veient als actors i participant quan ens ho han demanat. Quines ganes de poder repetir activitats com aquesta!

L’hora de tutoria

A l’escola, busquem créixer en tots els àmbits, i és per això que no només treballem els continguts, sinó que busquem moments en els quals treballar la nostra part emocional i personal. Per fer-ho, durant aquest últim més hem fet diferents dinàmiques a les hores de tutoria que ens ho han posat una mica més fàcil.

Els i les alumnes de 1r, hem conegut al “fantasma menja-pors”, un nou amic que ens ha ajudat a expressar quines coses ens fan por i gràcies a la seva gana, les hem fet desaparèixer una mica i ara ens veiem amb més forces per afrontar-les.

Els nens i nenes de 2n, hem estat coneixent-nos cada vegada una mica més amb la dinàmica de “la maleta”. Cada setmana, dues persones hem portat una bossa amb coses que són rellevants per nosaltres i ho hem explicat a la resta de la classe. Ha estat molt maco conèixer parts dels nostres companys i companyes que encara no sabíem.

2022-01-14T12:23:02+00:00 BUTLLETÍ, CI Primària|