BUTLLETÍ ABRIL 2023 CS PRIMÀRIA

Música – Cantània. LES PORTES DEL MÓN
El dimarts 18 d’abril vam participar en el projecte del Cantània una activitat participativa dirigida a escolars de cicle mitjà i superior de primària. A cada curs s’encarrega una obra nova per a un gran cor de nens i nenes, a compositors/es i escriptors/es catalans i catalanes de reconegut prestigi.
Durant tot el curs es treballa tant des de L’Auditori com des de l’escola totes les cançons i danses. L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots.
A més, aquest any ho hem incorporat a projecte lector amb l’objectiu d’entendre les lletres i el vocabulari de les cançons i d’aquesta manera acabar de donar-li sentit al projecte.
Aquest any el Cantània es titula “Les portes del món” i explica la història de la Sara, una nena cega de set anys que viu amb el seu pare i el seu somni és fer la volta al món, com el seu heroi Phileas Fogg, el protagonista de “La volta al món en 80 dies” de Jules Verne, el conte que el seu pare, el Daniel, li llegeix totes les nits.

Sortida al Centre de Cultura Contemporani de Barcelona (CCCB)
El passat divendres 28 d’abril, tota l’escola vam celebrar la diada dels museus, i nosaltres, els nois i noies de Cicle Superior, vam fer una visita al CCCB. Allà, vam poder veure una exposició anomenada “Constel·lació Gràfica”, on vam poder fer un recorregut fet per diferents autores actuals on defensen el feminisme a través del còmic representant a través dels dibuixos la societat millennial.
Al llarg de la visita vam trobar diferents escenaris com uns quadres amb vinyetes de còmic, una habitació real d’adolescent amb diferents dibuixos o bé uns pòsters amb diferents frases per poder reflexionar.
Després, vam acabar de gaudir del dia, dinant junts pel centre de Barcelona i passant una bona tarda de convivència, amb els companys i companyes.

Dinàmica de la maleta viatgera
Amb la dinàmica de cohesió de grup “La maleta viatgera”, els alumnes de sisè de primària comencem a compartir objectes personals i a explicar les experiències i records que tenen un significat especial per a nosaltres.
A través d’aquesta activitat, fomentem la cohesió i l’empatia entre els alumnes, desenvolupem les seves habilitats comunicatives, millorem la seva confiança en si mateixos i els ajudem a comprendre les emocions dels altres. Això ens permet fomentar la comprensió i el respecte cap als altres, i créixer com a persones respectuoses i empàtiques en la nostra societat.
Animem als nostres alumnes a continuar treballant en aquestes habilitats i valors, i a gaudir d’aquesta activitat per continuar establint relacions positives i duradores amb els seus companys de classe.