BUTLLETI ABRIL2022 INFANTIL

La importància del joc simbòlic

Jugant és la manera natural i sana en com els nens es desenvolupen, creixen i van interioritzant i representant els seus aprenentatges. A més, el joc fa que aparegui el llenguatge i s’estableixin connexions i vincles entre els i les companyes.

A l’escola posem en pràctica aquest joc en diferents situacions:  fent de metges, fent els àpats a la cuineta, jugant a mecànics i mecàniques, fent de mares i pares, fent de mestres… D’aquesta manera també podem conèixer més a cada un dels infants.

A infantil està present el joc simbòlic dia a l’aula, al pati, a psicomotricitat i, podríem dir que el fet d’imitar tot allò que veuen els fa créixer.

Diada dels museus

Com cada any a l’escola, quan arriba l’abril, celebrem la Setmana Cultural, on fem un munt d’activitats relacionades i la concloem deixant l’escola buida, ja que tots els cursos marxem de sortida a celebrar la Diada dels Museus. Aquest any, els i les alumnes de P3 hem fet una visita al Museu Miró aprofitant tot el que havíem après a plàstica sobre ell.

Els i les alumnes de P4 vam anar a la Pedrera per veure i aprendre més coses sobre Antoni Gaudí i vam fer el taller  del “Ferro forjat”, els i les alumnes de P5 vam anar al CosmoCaixa per gaudir del museu i fer l’activitat del planetari. A partir d’ara, aprendrem moltes coses sobre l’espai.

Joc perdut a la Plaça Major de Nou Barris

Durant tot el segon trimestre hem estat preparant l’espectacle del Joc Perdut, una activitat que hi participen 200 escoles de tota Barcelona aprenent dos jocs i dues danses diferents i d’estils de música diversos: “Soldat plantat”, “Estàtues de Sal”, “Sota el pont”, “Make tume papa”.

El dia 28 d’abril ens vam reunir tots i totes a la Plaça Major de Nou Barris per representar els balls i jocs amb un conte que ens feia de fil conductor i vam veure uns personatges enormes que ens van agradar molt.

Finalment, vam trobar el joc perdut: és el joc de l’amistat!

2022-05-04T13:56:39+00:00 Infantil, INFANTIL|