Sense títol‎ > ‎

Primària (3r): Coneixent l’art de fa 900 anys: EL MESTRE DE TAÜLL

17 de maig 2016, 10:26 publicada per Web Primària
Els alumnes de 3r de primària van veure imatges de la preciosa vall de Boí, la vall dels campanars, a on fa gairebé mil anys uns cavallers amb molt de poder van construir esglésies a tots els pobles de la vall per demostrar qui manava a aquelles terres. Uns grans mestres van anar fins allà expressament per a pintar les parets de les esglésies, per dintre i per fora, i van fer una gran feina!

Van pensar en com era la vida de la gent d’aquella època i d’aquells poblets petits petits a la muntanya. Gent molt treballadora, molt apartada de tot, sense llum a les cases, ni televisió, ni ordinadors, ni revistes, ... I van imaginar com devia ser la impressió que podien tenir en entrar a una d’aquelles esglésies plenes de color, de símbols i d’històries explicades a les seves parets.

La imatge més coneguda de la vall és el Pantocràtor de l’església de Sant Climent de Taüll, que van acolorir a classe amb tots els seus detalls, una imatge impactant.