Ahir vam tenir una visita a l'escola d'un professor belga, en Giel, que va venir a explicar-nos en anglès el sistema educatiu del seu país.

A part de practicar l'anglès, vam tenir l'oportunitat d'aprendre coses molt interessants sobre les escoles i instituts belgues com per exemple: sabieu que...

· A partir dels 12 anys els alumnes ja decideixen si volen fer formació professional o l'equivalent al nostre batxillerat? D'aquesta manera aconsegueixen reduir el fracàs escolar fins a només un 10%  ja que al donar més opcions als alumnes, aquests poden escollir el que més els agradi. I el gobern, convençut que un 10% encara és massa, el curs 2017-2018

començarà a oferir encara més opcions perquè tothom trobi el seu lloc en el sistema educatiu.

· A Bèlgica des de primària els alumnes ja es juguen la nota del trimestre en un examen que els conta el 70% de la nota final? I que tot el contingut explicat es pot examinar en qualsevol moment durant tota l'escolarització independentment de en quin curs s'hagi après?

· Per norma general no hi ha més de 24 alumnes en una classe?

I encara vam aprendre moltes més coses molt interessants! Moltes gràcies, Giel, per la teva visita i als alumnes de l'escola per rebre'l i donar-li la benvinguda amb tanta il·lusió!