El diumenge 18 de setembre va ser una gran festa familiar per tots els que formem l'Escola Pia de Catalunya. El bisbe auxiliar de Barcelona, Sebastià Taltavull, va ordenar de diaques a dos escolapis de la Província, Aniol i Jordi, en una església plena a vessar de gent, amb molta joventut i presències diverses. Es van donar cita escolapis de la Província, de Emaús, de la Província de l'Àfrica de l'Oest, sacerdots amics, religiosos, religioses, familiars, personal de diverses escoles de les quals els nous diaques van ser alumnes (Caldes i Calella), van estar treballant o treballen actualment (Granollers, Igualada, Luz Casanova), alumnes, grups de joves també de diverses procedències… I el P. Provincial va donar la benvinguda als presents i va explicar el sentit de l'acte i com es desenvoluparia.

Una comunitat viva i vibrant —els abundants músics joves van tenir bona part de la "culpa" en això— celebrava que entre ella Déu contínua cridant a persones per servir a la comunitat i als pobres d'aquest món, amb una gran varietat i riquesa de vocacions i carismes. Aniol i Jordi van donar el seu emocionat «sí» a seguir el camí de l'evangeli, servint, com fins ara, tota la seva vida, en el camp educatiu i social, en el creixement i maduració de la fe de nens i joves, en l'acompanyament de les persones als qui els ha tocat un fardell dur que portar en aquesta vida, i que són els preferits de Déu, segons ens va ensenyar Jesús.

Va ser una joiosa lliçó de comunitat, de servei, de l'alegria que s'experimenta per poder treballar en l'edificació d'un món fratern i en pau.
El bisbe Sebastià, amb un llenguatge assequible al públic i carregat d'emoció sincera, va conduir la celebració amb sensibilitat i proximitat, i va aconseguir crear un veritable ambient comunitari. Alguns moments de la densa cerimònia van ser especialment emotius: la imposició de l'estola diaconal per part de les respectives mares, la imposició de les mans de tota l'Església per mitjà de les mans del bisbe perquè l'Esperit omplís plenament als dos nous diaques i els fes bons servidors de la comunitat, com els seus primers antecessors, els set diaques de Jerusalem, com es va llegir en la lectura.

Acabada la celebració en la capella de l'escola de Sant Antoni, va tenir lloc una altra trobada festiva al pati, per poder prendre un senzill refrigeri alhora que seguia el retrobament de persones conegudes i amb forts vincles amb la Escola Pia de Catalunya.

Aniol i Jordi, benvinguts a servir i a donar la vida pels altres, com els va recordar paternalment el bisbe.