L'experiència de l'Escola Pia en Dimensió Interior a El Periódico

6 de juny 2017, 12:06 publicada per Comunicacio Escola Pia

Els centres de l’Escola Pia ja fa un lustre que van introduir la gestió de les emocions i el mindfulness entre les activitats lectives. També s’han fet tallers amb les famílies, informa Mercè León, cap de projectes d’infantil i primària de l’Escola Pia Granollers. «L’objectiu és que aprenguin a saber ser persona; a gestionar els conflictes i millorar l’empatia, la tolerància, l’autonomia i la convivència en aquesta societat multiindividualista».

Les tècniques del programa TREVA (Tècniques de Relaxació Vivencial Aplicades a l’Aula), afegeix la docent, fa que nens habituats a la pressa cultivin la reflexió. Centrar l’atenció en una flor durant 15 minuts; tancar els ulls i sentir com la respiració entra i surt per les fosses nasals; assaborir una galeta durant ¡30 minuts! són alguns dels rituals que milloren les aules. «Al principi als nous nens els costa tancar els ulls. Després van aprenent a prendre consciència de com estan, de les seves sensacions», observa León. Els accelerats natius digitals no es paren en les coses que els envolten ni en els altres. «En aquest món hiperestimulat són molt dispersos, els costa centrar-se».

A l’Escola Pia de Sarrià, els nens de 3 i 4 anys ja comencen a adquirir uns hàbits que els fan ser «menys impulsius i més respectuosos, i que els serviran per a tota la vida», valora Susana Carcasona, tutora de P4. Fan exercicis de kinesiologia, visualització, relaxació... al començar la jornada. «Així estan més centrats i receptius a classe». Això sí, al seu ritme. «Hi ha nens que al principi no es deixen tocar, i s’ha de respectar, mai forçar-los».

La noticia sencera a http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/mindfulness-empreses-escoles-6080116