Sense títol‎ > ‎

Infantil ( P5): Treballem la consciència fonològica!

13 de febr. 2017, 14:10 publicada per Web Infantil

La nostra escola, durant l’etapa de l’educació infantil, treballa molt la consciència fonològica mitjançant el joc ja que és una de les maneres d’aprendre significativament que resulta atractives i dinàmiques per l’infant.

Escoltar sorolls i sons  és una manera senzilla i natural per potenciar la discriminació auditiva.

Un dels objectius que volem aconseguir amb aquesta manera de treballar és potenciar l’escolta activa dels nostres alumnes.

A més a més, escoltem poemes, dites, contes...

Durant aquest curs, les formigues han après moltes històries de lletrilandia i han conegut d’aprop algunes lletres que viuen allà i com parlen entre elles. Tots els dilluns, estan desitjosos d’escoltar algun conte. Els agrada molttttt!

Per poder diferenciar les lletres entre elles, han fet molts exercicis fonològics i ara ja són capaços de llegir síl·labes i algunes formigues inclús paraules. Però el més important, no és saber llegir sinó haver fet aquests exercicis previs. Per tant, és molt important respectar el nivell maduratiu de cada infant. Estan molt motivats pels nous aprenentatges i els agrada ajudar-se entre ells!

Ara que les formigues s’estan fent grans, ja són capaces de fer dictats dels sons de les lletres treballades i també barrejant-les amb les vocals, mitjançant les síl·labes.

Si voleu veure com ho han fet  feu un clic a sobre de la imatge.


https://goo.gl/photos/jSqNLgwg2ksm4MNp9

Comments