Publicada per Comunicació Escola Pia

Els futurs bombers de la Generalitat poden fer ja pràctiques virtuals gràcies al “Fireman Rescue”, un “serious game” que simula escenaris diversos en els quals hauran de prendre decisions per controlar diferents tipus d'emergències. Ho han formalitzat avui el conseller d’Interior i president de l’institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC), Jordi Jané, i el provincial i president de la Fundació Taleia, Eduard Pini, que han signat un acord de col·laboració.

Aquest videojoc ha estat desenvolupat per alumnes de Formació Professional de l’Escola Pia de Catalunya, que realitzen pràctiques en entorn real a través de ViOD Games Studio, empresa de la pròpia institució.  Aquest projecte ha estat creat per a  l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC), que és on es formen els Bombers de la Generalitat, i és el primer simulador pràctic en línia del qual disposen.

El “serious game” avalua l’eficàcia del bomber en la seva actuació i l’avisa de quines coses ha fet bé i quines malament. L’escenari inicial que s’ha desenvolupat té lloc en una ciutat amb tres nivells de dificultat. El joc es desenvolupa en primera persona. En els propers mesos també estarà disponible un mode multi-jugador de forma que diversos alumnes puguin formar part d’un equip en un mateix incendi i hagin de col·laborar en la tasca d’extinció.

ViOD Games Studio

Neix el setembre de 2016 amb l’objectiu de facilitar als alumnes de Formació Professional de l’Escola Pia de Catalunya (Grau Superior Programació de Videojocs i Oci Digital, Grau Superior Animacions 3D jocs i entorns interactius) fer pràctiques en un entorn real, una empresa, i donant resposta a necessitats reals. Ho fan desenvolupant “serious games”  que tinguin impacte directe en sectors troncals de la societat com són l’educació, la sanitat i els serveis al ciutadà.

Al capdavant de l’empresa hi trobem en Carles Bonet i l’Àlex Rios, enginyers informàtics especialitzats en Videojocs i Serious Games, professors de l’Escola Pia de Catalunya.VIOD Games Studio ofereix també cursos de formació en programació de videojocs i extraescolars per a les escoles