El passat dimarts, dia 3 de febrer, els alumnes de 4t d’ESO van participar en un taller de quatre hores sobre emprenedoria social.

Sota el títol de Suéñalo.Hazlo, els tècnics de l’associació Ashoka els van transmetre que el canvi social és posible a través de l’emprenedoria social. Es tracte de que els alumnes prenguin consciencia de què és el que no els agrada i volen canviar del seu entorn.

A partir d’aquí, els tècnics de l’associació els van fer entendre que el canvi està a les seves mans. No cal ser més grans, ni partir d’una gran inversió; cal tenir entusiasme, creure en el projecte i, sobre tot, a partir d’una activitat que a ells els  agradi fer, aconseguir que aquesta activitat, amb el seu esforç i entusiasme es converteixe en generadora de canvi. Per exemple, un grup de joves d’un barri marginal de Madrid als que els agradava fer equilibris en mobiliari urbà, amb el recolzament tècnic i professional d’Ashoka, van crear un grup d’entrenament de joves que entrenava al temps de lleure a joves que abans dedicaven el seu temps lliure a activitats nocives per a la seva salut.

Després d’aquest taller el projecte continua i, aquells alumnes que voluntàriament vulguin participar en dissenyar el seu propi projecte d’emprenedoria social, seràn tutoritzats i guiats pels tècnics de l’associació i per professsors de la nostra pròpia escola, de manera que, al maig, el puguin presentar en públic, juntament amb joves d’altres escoles participants, davant de diversos col·lectius socials, a l’auditori del barri de Sant Martí.

Podeu veure unes quantes imatges de la sessió si feu clic sobre la imatge superior